برای آسانسور از چراغ تونلی که مخصوص آسانسور هست استفاده می کنیم. در گذشته برای روشن کردن چراغ های تونلی از کلید تبدیل استفاده می شد. ولی امروزه استفاده از آن ممنوع شده است و بجای آن از یک کلید یک پل در اتاقک موتورخانه استفاده می شود تا سرویس کار و تعمیرکار آسانسور که هر چند وقت، برای سرویس آسانسور مراجعه می کند مجبور باشد برای روشن کردن این چراغ ها به موتورخانه بالای پشت بام مراجعه کند و از آن قسمت لامپ ها را روشن کند و همان جا نیز برق آسانسور را قطع کند تا کسی از کابین آسانسور استفاده نکند.

برای قسمت راه پله همانطور که در درس اول مشاهده کردید برای سقف هر پاگرد از راه پله ها یک چراغ سقفی نصب کردیم و بعد این چراغ ها را با استفاده از شستی و رله زماندار روشن کردیم در اینجا نیز ادامه ی آن را تکمیل می کنیم. در قسمت ورودی راه پله باکس مربوط به رله زماندار و همچنین یک شستی را نصب می کنیم و در سقف پاگرد پله ها یک چراغ نصب می کنیم.

همان گونه که پیش تر بیان شد برای هر طبقه از ساختمان در قسمت پاگرد آن یک چراغ اضطراری را نیز نصب می کنیم تا زمانی که برق ها قطع می شود بتوانیم از آن استفاده کنیم.

حالا در این مرحله باید مشخص کنیم چراغ هایی که تا به اینجا برای طبقه همکف نصب کرده ایم برق خود را از کجا تامین می کنند برای این کار باید هر گروه از چراغ ها را در یک سرخط دسته بندی کنیم و بعد هر سرخط را به یکی از فیوز های تابلو ی مشاعات متصل کنیم. چراغ های داخل پارکینگ و چراغ هایی که در حیاط قرار دارند را در یک سرخط قرار می دهیم. برای این کار کافیست مانند تصویر پایین کلیدهای این چراغ ها را به یکدیگر متصل کنیم و سپس از کلید یک پلی که داخل حیاط نصب کرده ایم یک لیدر(فلش) بزنیم و این سرخط را به فیوز شماره ۳ از تابلو مشاعات متصل می کنیم(L3/ DP0). دقت داشته باشید که چراغ هایی که در یک سرخط قرار می گیرد نباید از ۱۲ عدد بیشتر باشند در غیر این صورت باید آن ها را به دو سرخط تقسیم کنید. چراغ های داخل انباری ها را نیز در یک سرخط دیگر قرار می دهیم. برای این کار تمام کلیدهای یک پل آن ها را به هم متصل می کنیم و بعد این سرخط را به فیوز شماره ۴ از تابلو مشاعات متصل می کنیم(L4/ DP0). چراغ تونلی آسانسور را نیز به یکی از فیوز های تابلوی قدرتی که مختص آسانسور هست و در موتورخانه آسانسور قرار می گیرد متصل می کنیم(L4/ DPELV). چراغ های سقفی راه پله ها را نیز در یک سرخط جداگانه قرار می دهیم و آن ها را به فیوز شماره ۵ از تابلو مشاعات متصل می کنیم(L5/ DP0). چراغ های اضطراری را نیز در یک سرخط دیگر قرار می دهیم و به فیوز شماره ۶ از تابلو مشاعات متصل می کنیم(L6/ DP0).

علاوه بر این همان گونه که در شکل زیر مشاهده می کنید تعداد رشته سیم ها و همین طور سطح مقطع سیم هایی که از داخل لوله های مختلف عبور می کنند نیز نشان داده شده است

نقشه نهایی در طراحی پلان روشنایی برق ساختمان :

پلان روشنایی پارکینگ

 

در مقاله بعدی، پلان پریزهای برق را برای این ساختمان ۵ طبقه طراحی می کنیم.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

آموزش طراحی پلان روشنایی پارکینگ – درس دوم(پارت آخر)

آموزش طراحی پلان روشنایی پارکینگ – درس دوم(پارت 1)

کنیم ,چراغ ,یک ,ها ,سرخط ,آسانسور ,می کنیم ,ها را ,را به ,متصل می ,در یک

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

アニメ online-shopping-carpet-tableau به اسم دوست‌داشتنی‌تر از هر دوستی sonikku آتش برگ خبرگزاری جازموریان phasmo qutabxane وبلاگ ایران کامپیوتر